Једно је учење на даљину, а сасвим друго је учење на даљину у ванредном стању. Наиме, учење на даљину се пажљиво припрема. За учење на даљину наставници су припремљени, имају ресурсе или бар имају времена и искуства да учење на даљину прилагоде ресурсима школе и ученика; савладали су инструкциони дизајн и пронашли властите путеве дизајнирања курса, упознали педагошке постулате који погодују учењу на даљину... Ти и такви наставници бивају ангажовани у својим школама, окрузима или удружењима да подучавају друге наставнике благовремено за шта се такође припремају и пролазе одређене процедуре. На обуке се укључују и у пракси примењују или само заинтересовани наставници или сви, по унапред донесеном и разрађеном плану. Учење на даљину у условима пандемије којем се нашла планета спроведена је по хитном поступку, без припрема, без потребних ресурса, без уједначености, без рутина, без времена за самопосматрање и евалуацију... Услови под којима се одвијало учење на даљину захтевало је ванредне педагошке поступке и довијања који се разликују од редовног учења на даљину толико да има аутора који говоре о новој тзв. панедемијској педагогији. Ванредно стање је завршено, пандемија наизглед утишала, остала су искуства. Та искуства таложимо као залог за будућност, учећи на њима. До краја школске године у којој је нас и све остале затекла пандемија и учење на даљину, ЗУС се потрудио да сублимира искуства и синтетизује сазнања из педагошке праксе у српским школама и шире, правећи инфографиконе, подсетнике, приказе главних теоријских разматрања и савета нове педагогије тзв. пандемијске. | Пандемијска педагогија |
Актуелности >