Пројекти


Заједница учествује и намерава и даље да учествује на пројектним конкурсима. Сваке школске године чланови ЗУС-а самоницијативно осмисле сарадничке међушколске пројекте, који су део школских годишњих планова.Неки од њих остварени су у време пре него што је ЗУС регистрован, као резултат настојања и сарадње неформалне групе просветних радника који желе да унапреде свој рад огледима и пројектима. Реализују их наставници и ученици. Углавном је реч о корисним темама дигиталне и функционалне писмености. 

Школски календар сећања

Школски календар сећања Дан по дан представља први званични пројекат Заједнице која учи „Сазнање“, значајан по теми, масовности учесника и савременом приступу у реализацији активности. Општи циљ пројекта јесте неговање културе сећања и поштовања културног наслеђа, уз развијање техника истраживања и селекције различитих извора знања, те креирања дигиталних збирки из националне и опште културе које ће бити доступне  широкој јавности. Идеја о пројекту родила се у овиру неформалног курса У сусрет дигиталној писмености, током пролећа 2012. године. Ускоро је и отпочела прва од три фазе пројекта, у оквиру које је група наставника ентузијаста најпре развила идеју о дигитализацији културне баштине а затим је и остварила у току школске 2012/2013. године. Наставници су у овој фази пројекта истраживали важне догађаје из културе и историје света и представили их у Сторифај збиркама, које су затим постављене на Вибли платформу у три категорије: Наслеђе, Политичка историја света и Из света науке и културе. Прву фазу пројекта, укључујући и идеју о његовом наставку презентовао је шесточлани тим његових учесница на конференцији Комуникација – интеракција – акција у децембру 2012. године. С предлогом за спровођење друге фазе пројекта пријавили смо се  на јавни позив Министарства за унутрашњу и спољњу трговину и телекомуникације за програме и пројекте за развој информационог друштва, у категорији Дигитализација националне баштине. МТТ је наш предлог препознало као вредан подухват и подржало његово спровођење. Друга фаза пројекта трајала је девет месеци, од октобра 2013. до јуна 2014. У њеној реализацији учествовали су школски тимови састављени од наставника и ученика из различитих школа с територије Србије, њих  око три стотине. Најочигледнији резултат рада учесника у овој фази пројекта представља онлајн календар који садржи биографије најзначајнијих личности у српској култури, односно приказе најважнијих догађаја и идеја. На самом крају пројекта организовали смо студијско путовање у Београд, посвећено јубилејима у 2014. години. Студијско путовање било је истраживачког карактера и остварено је кроз истраживачке шетње. У октобру 2014. отпочели смо трећу фазу пројекта која обухвата теме које из различитих разлога нисмо урадили, као и оне које су се у међувремену показале као значајне за календар.
Календар популаришемо на друштвеним мрежама Гугл +Твитер и Фејсбук, где свакодневно постављамо обавештења о збиркама, биографије, мапе, приказе и друге дигитализоване садржаје из српске културе који се односе на тај дан, приказе празника и значајних датума. На тај начин Календар чинимо доступним широкој јавности и свима који су заинтересовани за неговање националне баштине и дигитализацију културног наслеђа.

Креативно писање

Међушколски пројекат Креативно писање био је намењен ученицима од 3. до 8. разреда неколико основних школа: ОШ "Свети Сава" у Бачкој Паланци, ОШ "Јанко Веселиновић" у Шапцу, ОШ "Ђура Јакшић" у Орешковици, ОШ "Браћа Новаков" у Силбашу. Пројекат је реализован у школској 2011/ 2012. години.
У пројекат је било укључено око 80 ученика из три узрасне категорије: 3. и 4. разред, 5. и 6. разред, 7. и 8. разред. Кроз шестомесечни курс креативног писања водили су их учитељи и наставници српског језика. Сваке две седмице смењивале су се лекције о некој књизи или научно-популарном тексту уз који су ученици добијали креативне задатке којима су увежбавали своју основну, функционалну, дигиталну и медијску писменост. 
Радни део обуке реализован је онлајн на платформи Едмодо у три групе по узрастима. На Едмоду су наставници постављали лекције и задатке, а ученици своје одговоре. Задатке су радили користећи све медије, појединачно и у пару, тиму. Велики део задатака радили су у веб-алатима, а на Едмоду су само постављали линк. Наставници и другари прегледали су, коментарисали и процењивали задатке.
Демонстративно-изложбени део, будући да је Едмодо безбедан и затворен за очи јавности, замишљен је као својеврстан портфолио пројекта на вики-алату Креативно писање где су наставници поставили лекције, а ученици водили Дневник учења и сами бирали три своја задатка која ће да прикажу уз образложење свог избора. 
Парадни део обуке и завршница текли су уживо као сусрет наставника и ученика који се нису знали, а радили су месецима заједно. Сусрет је организован у ОШ "Свети Сава" у Бачкој Паланци на Дан школе - 10. маја 2011. године (Спаљивање моштију Светог Саве).
Пројекат је осмислила и њиме координирала Славица Јурић. Наставници учесници: Славица Гомилановић, Драгана Менчик, Жељка Бојић, Оливера Марковић, Марија Милосављев и Ксенија Суђић представили су пројекат на Смотри учитеља и Смотри стваралаштва школских библиотекара 2012. године. 

Медијска писменост

Амбициозан међушколски пројекат о медијској писмености укључио је изабране ученике од 6. до 8. разреда из пет школа: ОШ "Свети Сава" из Бачке Паланке - библиотекарка Славица Јурић и наставница Сњежана Фодора, ОШ "Жарко Зрењанин" из Новог Сада - наставнице Нада Пуртић, Снежана Кецман, ОШ "Павле Савић" из Београда - библиотекарка Зорица Смиљанић, ОШ "Ратко Митровић" из Београда - библиотекарка Анђелка Танчић Радосављевић, ОШ "Ђура Јакшић" из Орешковице - учитељица Славица Гомилановић. 
Током пет месеци школске 2010/2011. године ученици су кроз десет лекција стекли класична знања о медијима, њиховим изражајним средствима и разумевању медијских порука. Лекције су креирали наставници на основу књига Гордане Безданов Гостимир, Гордане Зиндовић, а задатке су осмишљавали сами. Цео курс реализован је на Мудл-платформи ОШ "Свети Сава". Најлепши део био је сусрет уживо који је на крају процеса уприличен у ОШ "Жарко Зрењанин" у Новом Саду. На завршном сусрету ученици су се упознали, презентовали своје завршне радове, окушавајући се у креирању медијских порука и дружили се са чувеним стрип-цртачем, те гостима из Издавачке куће "Клио". 

Наши пројекти



http://danpodan.weebly.com/


http://kreativnopisanje.pbworks.com/w/page/48066818/%D0%9F%D0%9E%D0%A7%D0%95%D0%A2%D0%9D%D0%90

http://decagovore.wikispaces.com/%D0%9F%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0?responseToken=05667e5fa3937297f211a5551b1aaae68

Деца говоре

Ово је први међушколски пројекат који су чланови ЗУС-а осмислили пре оснивања ЗУС-а. Пројекат се састојао из низа лингвистичких радионица за ученике млађих разреда основних школа. Технички део осмислила је Нада Пуртић из ОШ "Жарко Зрењанин" у Новом Саду, а онлајн лингвистичке радионице Славица Јурић из ОШ "Свети Сава" у Бачкој Паланци. Из новосадске школе, поред наставнице Наде учествовала је са својим ђацима и учитељица Љиљана Јовановић, из ОШ "Ђура Јакшић" из Орешковице учитељица Славица Гомилановић, а из ОШ "Јанко Веселиновић" из Шапца учитељица Жељка Бојић са својим ученицима. 
Ученици су једном месечно током целе године добијали задатке на које су одговарали и ресурсе постављали на вики-алату Деца говоре. Кроз радионице ученици су вежбали, пре свега, усмено изражавање, али и остале облике креативности: цртање, драмско изражавање, извештавање (истраживачке репортаже), певање...  

Comments